fredag 15 november 2013

Vernissagelördag på Konstepidemin, 16 nov.


Nils-Gunnar Eek Stilleben! - Galleriet

Vad är det jag ser? Världen, min bild av den eller är det bilden av mig själv?


Karl Hallberg Halvklart - Pannrummet

"I mina projekt finns ofta tillskruvade vardagliga föremål eller situationer, saker som man känner igen från sitt vardagsrum eller garage som jag bearbetar och gör om till en berättelse om mig själv eller om oss. På konstepidemin visar jag en serie nya skulpturer, delvis av återvunnet material." Karl Hallberg

.

Mona Wallström

Candelabrum - En sekvens ur filmen Ad Ora. - pid web gallery www.konstepidemin.se/pid

.

Utställningarna pågår t o m den 8 december.
Öppet under utställning: tis–tors 12–17, fre–sön 12–16.

Läs mer på Galleri Konstepidemins sida.

.

*** VAD HÄNDER MER? ***

Öppen verkstad
Öppen verkstad – Teckna med tråd och oväntade material.
Från stort till smått, högt och lågt Konstnären Nina Zetterquist. Hus 10, drop-in kl 12–16. Alla åldrar. Avgift 40 kr/pers.

Barnteater - Håll i hatten
Spelas i hus 8. Kl 14. Info och bokning www.bigwind.se

Musik Teater - Ja, tack
En iscensättning av Sonja Åkessons texter. Obs! vuxenföreställning. info och bokning www.larssonsochadas.se

Öppen ateljé - Brett Alexander
Konstnär och gästprofessor på HDK

Blå huset
Marcus Jonsson - Saker jag trodde på - en svit målningar

Kafé Blå Huset är öppet mellan kl 12–16.

Välkomna!

.

Inga kommentarer: